Tävling 7/5 Sunne HU

Sunne Hundungdom 7/5 2011:

Platsliggning 9
Tandvisning 10
Linförighet 7
Läggande 9,5
Inkallning 9
Ställande 9,5
Apportering 10
Hopp 9
Helhet 9

177,5p - 1:a pris, klassvinst och bästa ungdom på tävlingen.

Guldhunden!


Måste bara säga JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Äntligen åt rätt håll! Äntligen! Allt klaffade idag, lite små fel här och där men i det stora hela är jag så otroligt nöjd. Energin var bra, självförtroendet var bra, tempot var bra och samarbetet var bättre än någonsin! Jag vet att Ninja skulle kunna gå ut och göra 10 på allt, men för att det ska ske måste min hjärna vara rätt inställd! Jag vet att allt sitter i mig och därför kändes det extra skönt att det gick så pass bra idag!
(Ninja skällde till och med mellan momenten?!)

Hade Ninja ställt sig förra helgen så hade vi haft 1:a pris då med, men samtidigt känner jag att det 1:a priset inte betytt speciellt mycket eftersom vår samarbete inte existerade. Känns meningslöst då även om man kommer närmare LP.. En sån här dag hade jag (i alla fall efter ett tag ;)) varit nöjd.

Har haft en helt underbar dag i Sunne men underbara hundsporttjejer i solen! Otroligt trevligt och ja.. Blir nästan inte bättre! Tjejerna :) Rikard var såklart också där, stjärnan min! Lurade mig att jag hade slarvat bort hans telefon, så kutade runt och letade den 20 min innan start.. Kul skämt liksom? Aja, dom säger att man ska tänka på annat precis innan och de gjorde jag! :D

Efter tävlingen åkte vi till Kil för att hämta Martin och Amanda som MHat Hasko! Fint MH för lillkillen och skotträning för Ninja. Ninja har ogillat skott och har 4 på skott på MHt. Hon är inte rädd för skotten utan tycker mest bara att det är obehagligt. Därför utnyttjade jag tillfället och tog fram henne när skotten skulle beskrivas. Första gången satt hon bara framför mig, kikade och undrade vad som hände, men öronen uppåt och framåt heeela tiden. Andra gången så la jag henne på en plats och gick bort 2m. Låg kolugn och markerade inte ens de två sista skotten.

Lyckodag eller vad? Nu powernap med kelpie och huor!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Finaste duktigaste ni. Vi ska ta min teori till praktik riktigt ordentligt någon dag också! STJÄRNOR <3 tack för underbart fin dag!

2011-05-07 @ 17:16:59
URL: http://tgrymma.wordpress.com
Postat av: Tinan

Låter bra! Tack själv bästa <3 PUSS

2011-05-07 @ 18:20:42
URL: http://tinalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0