Spår i storm och tagg inför morgondagens skolmästerskap!

Idag skulle vi vart upp 9 för att åka ut och spåra.. Men vid sådär halv 9 bestämde vi oss för att flytta fram det en timme.. Snooze! Klockan 10 var vi i alla fall iväg och efter en tur på ICa var vi snart ute på den gigantiska läggdan (= äng, fält). Gick ut ett spår som faktiskt var 100x100x100, (alltså inte som mitt tidigare som jag TRODDE var det, men som visade sigvara typ 50x50x50).. I alla fall, det blåste som attan vi kallar det kraftig vind, riktigt storm kanske det inte var. Två 90vinklar och tre apporter, en på varje sträcka!

Gick ut till spåret och hunden är totalgasad, tur det var en bit dit så hon han ta några racevändor.. Räserråttan! Efter att ha dragit ur sig den onödiga överskottsenegin så gick vi ut mot spåret, tog upptaget bra och jobbade på riktigt fint! Varierade linlängden som som mest höll jag 10 meter ut på linan, hunden helt oberörd. Hon hittade alla apporter, markerade lite dåligt men vafan! Hon tog vinklarna snyggt och höll ett mycket bra tempo! Hon svajade lite på slutet men vi vet att det hade gått både svanar och rådjur där innan så brydde mig inte så mycket i det. Hon återgick till spåret själv och jag sa inget. det märktes att hon började bli trött dom sista 50 metrarna, men med tanke på att hon aldrig gått ett såhär långt spår så är jag fortfarande SÅÅÅ himla nöjd! Dutti kicka!

Imorgon är det skolmästerskap i lydnad, agility, ipo (bara lydnaden) och handling! Ska ställa upp i lydnads ettan med Johannas Mitzi och med Ninja! Ska även, håll i hatten, starta Ninja i både agility och hoppklass.. Oj oj! Ska bli intressant, minst sagt ;) Håller tummarna för att hon håller ihop och att jag kan vara i närheten av att hålla hennes tempo! Finaste räser <3

Nu blir det plugg och slalomträning!


Kommentarer
Postat av: Lenita

SJUKT roligt att spåra =) tränar inte så väldans seriöst,men önskar jag gjorde :)

2011-05-15 @ 22:54:08
URL: http://prinsessanbananhammock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0