MotivationsBASE & Resultat

Vi börjar med resultaten:

Agility - Hopploppet 6 av 6, räserråttan i hjärtat!
Agility - Agilityloppet 4placering, minns inte hur många som var med..
Lydnad - 183p och en 2placering (Frida och Ayla som vann hade 183,5p) med Ninja
Drag - Stafetten, 1placering 1,1km x 3 på 12,28.

Otroligt nöjd med våra resultat min stjärna! Agilityn var mest ett test på hur hon funkar och hur hon beter sig på banan. Ville se hur hon betedde sig i tävlingssituation osv. Och med tanke på att hon gick slalomet två gånger utan fel och inte fick något fel på kontaktfälten så är jag stolatare än stoltast! Älskar räserråttan! När vi får ordning på koncentrationen och handlingen blir vi farliga ;)

Lydnaden var som sagt fantastisk och kan inte ens säga att jag är besviken att jag inte vann när det skilde 0,5 poäng! Frida och Ayla var så värd vinsten, f*n va dom har kämpat, så himla kul! Kunde inte vara nöjdare med vår insats och placering och poäng spelar otroligt liten roll just nu även om jag är grymt imponerad av vår prestation.

Platsliggning - 10
Tandvisning - 10
Linförighet - 8,5
Läggande - 8,5
Inkallning - 9
Ställande - 9,5
Apportering - 8,5
Hopp ö hinder - 9,5
Helhet - 9

(Det roliga är att hon slarvade på läggandet och ställde sig på apporteringen, där tappar vi poäng och det är saker jag vet hon kan som aldrig hänt förut! Känns skönt att veta att vi tappar på såna konstiga saker som aldrig händer annars.)

Dragstafetten vann jag med mitt otroligt grymma lag - Natalie Edblad med Rutt (jack russell) och Ninja (a.kelpie), Anderas Brag med Joker (breton) och jag själv med Pila (border collie)! 1,1km x 3 på 12,28! Grymmaste laget <3

Vi delade även ut motivationspriser och magen vred sig gott när det drog igång.. "Inte gråta, inte gråta, inte gråta!" Var det enda jag tänkte och ja.. Höll mig ett bra tag i alla fall! Men när Sandra med Tyke (tibitansk terrier) fick pris för årets kämpe kunde jag inte hålla mig längre.. En person med så mycket tålamod och vilja är sällsynt. Det ska tilläggas att hon fick tre priser för årets kämpe (draggruppen, lydnadsgruppen och ipo-gruppen). Guldtjej. Som sagt, efter det var det svårt.. Inte bara för mig.. Gråtkalas blev det och inte ens linjeansvarige Kerstin kunde hålla tårarna inne. Finaste hundsport! Ett underbart avslut för allt som har med skolaktiviter och grupper för oss treor. Hoppas verkligen att detta följs upp så det nya ettorna får det precis lika bra som oss.

Fick även blommor av lärarna, eller ja vi som har varit gruppledare och fick även pris av Li för att jag skapat allt detta.. Tårarna sprutade när man förstår att man gjort något som betyder så himla mycket för så himla många. Högt på listan av bästa saker jag gjort i mitt liv. Detta har fått mig motiverad och det har även fått mig att ro på mig själv och det jag gör. Jag kommer aldrig att glömma den här tiden, aldrig. Ni är min energi, inspiration och motivation!

Kommer sakna er obeskrivligt tjejer och killar!


Kommentarer
Postat av: My Hörting

Du är en underbar person Tina och du kommer komma så otroligt lång i ditt liv! Du har gett så många på den här skolan kunskap för livet och en ny sport har öppnats för många ögon som kommer göra vintern värd att längta efter och konditionen värd att jobba för.

Utan dig, inget oss.

Jag är sjukt lycklig och glad över att jag gått på Forshaga akademin samtidigt som dig. Förevigt tacksam <3

Sundsvall kommer äga och du kommer inte slippa mig där uppe i första taget!

2011-05-18 @ 19:59:18
URL: http://hrting.blogg.se/
Postat av: Carro & Livor

<3

2011-05-18 @ 20:03:10
URL: http://fabuloustervueren.weebly.com
Postat av: Frida

Tack Tina för dina fina ord, de gör skillnad!! Du är grym! hundsport power!! <3

2011-05-18 @ 20:14:27
URL: http://www.fridoss.webb.se
Postat av: Sandra Norén

Åhh tina! <3

Fan vad du är gullig! Nu börjar jag nästan gråta ännu mer.. Är det någon som är en guldtjej så är det väl du eftersom du engagerat dig så mycket! <333

2011-05-18 @ 21:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0