Helhelg i Jönköping/Mullsjö!

Lördag:
Upp klockan 5 och packa in i bilen, dra upp pojkvännen ur sängen och FARA! Stressa iväg och eftersom vi tänkt äta frukost efter vägen och allting var stängt så blev det liiite jobbigt när vi insåg att det inte skulle bli någon frukost.. MEN eftersom hundungdomarna nyss klivit upp då vi kom så fanns det frukost kvar till oss! Kastade i mig yoghut och mackor innand det var dags att dra ut och lära ;)
Fösta gruppen innehöll en drever (av något slag), en jack russell, en schäfer/vitherdehund och en tibitansk terrier! Alla superduktiga! Alla hundar köpte metoderna (puh!) och alla deltagare var nöjda!
Andra gruppen innehöll en lacke, en malle och en schäfer! Även i denna grupp flöt allt på superbra och alla var nöjda och glada! Så jäkla stolt över allas framsteg!
På eftermiddagen rullade vi in till Jönköping för inhandling av SÖTT! När vi kom tillbaka blev det frikvårdsföreläsnig.. Kände mig oartig som knappt kunde hålla ögonen öppna så blev en tidigt kväll! Somnade innan 10.

Söndag:
Upp 7 för att åka iväg till Jönköpings BK och lydnadstävling! Jag var sjukt nervös hela vägen så fick inte i mig någon frukost för ens vi kom fram och knapt de. Nervostiten släppte när vi skulle lägga platsen.
Lägger hundarna och efter en minut reser sig hunden bredvid Ninja och går fram till henne, nosar på henne och gör lekinviter. Efter ett tag får föraren godkänt att gå tillbaka och hämta sig hund, men väljer istället att springa mot hundarna och skrika på sin hund. Ninja blir jätterädd och kommer till mig. Suck..
Får lägga om platsen och Ninja ligger fint kvar, 10p.
Har tävlat tre tävlingar med Ninja och alla gånger har MINST en hund rest sig, tror hon börjar tro att det är en del av det hela. Skönt att hon ligger kvar iaf.
Kan väll säga att detta var en dålig tävlig på så vis att hon var ngon helt annan stans i hjärnan. Ute på promenad med sig själv. Ser det positiva i att hon växt otroligt mycket som går ut med kaxig inställning på lydnadsplan, stor skillnad jämfört med förut.
Nöjd såhär i efterhand men känns surt att missa förstapris pga ställandet som är vårt bästa moment.

Platsligg 10
Tandvis 10
Linförighet 6
Läggande 10
Inkallning 8
Ställande 0
Apportering 10
Hopp 9
Helhet 8

144p och 2:a pris!

Tackar alla för en underbar helg, helt fantastisk! Synd bara att man inte fick tid att hälsa på sitt duktiga dragekipage Matilda och Mikki.. Men men, så är det, hoppas vi ses på SSM!




Kommentarer
Postat av: sanddra norén

En tibetansk terrier, det är riktiga hundar det! Antar att den var klart den snyggaste hunden.

2011-05-01 @ 21:16:25
Postat av: Matilda och Mikki

Ja de va synd! Du måste komma så jag kommer ut på planen ;)

2011-05-01 @ 21:19:00
Postat av: Tinan

Sandra: Ja alltså nu har du något att bita i! Hennes tibbe gick skitfint i draget så nu vet vi att det är möjligt ;) KÄMPA!

Matilda: Jag ska göra mitt bästa för att ta mig dom typ 150 milen ner ;D

2011-05-02 @ 09:54:08
URL: http://tinalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0