Hundlivet!

Vissa människor gör en bara så otroligt inspirerad! Är så otroligt glad att ha dom till hjälp när man ska försöka lösa problem i sitt futtiga lilla liv. Hundar är trotts allt det roligaste jag vet och jag skulle aldrig kunna mitt liv utan hundar. Aldrig. Men självklart är det inte alltid lätt att göra de rätta valen och det är definitivt inte lätt att veta vad det man gör kommer att få för konsekvenser. Det är väll det som är charmen med det hela kan jag tro. Hade allt blivit perfekt hela tiden skulle vi inte uppskatta det så samma sätt.

Har i alla fall (nästan) bestämt mig för att vänta ett år med att köpa en hund till. Helt galet jättesvårt när man hittar en suuuperkombination MEN har kastat mig in i två hundköp och jag ska inte säga att jag ångrar ngon av dom men det har inte blivit som jag tänkt och därför känner jag att jag kanske borde lugna mig lite, för mitt eget och hundarnas bästa.

Nu till Ninja. Ninja är den enda hunden jag har nu och visst, hon är ingen VMhund kanske, men jag kommer ändå kunna ta mig långt med henne. Det är jag helt övertygad om, vi måste bara hitta ett sätt att ta oss dit (som alla andra). Jag kommer aldrig att ge upp henne och jag ska ta mig så långt vi bara kan i våra grenar och kanske hitta nya på vägen, vem vet! Min prinsessa <3

Nästa hund ska i alla fall vara det västa av det värsta i kelpieform. Jag är redo för en utmaning av det arbetsvilliga slaget! Ge mig en utmaning, ge mig en galen kelpie med 100 kg enegi! Därför måste jag nog förbereda mig mentalt och fysiskt för ankomsten! Ninja, nu kör vi löpning och massa träning, sluta vara soffliggarhund (& matte).. Kände hur jag överdrev där.. Men vi gillar soffan! PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0