Back in the game!

Drog upp killen ur sängen och packade in allt i bilen och åke ner till stallet! En månad kvar till tävling och men våran stora svacka känns det som att vi måste skäpa till oss lite. Blev två pass lydnad och ett låågngt pass skydd.
 
Pass1: Otroligt oplanerat och det visade sig ganska snabbt. Jag hade ingen plan och hunden var gaaalen. For åt alla håll och kanter! Sket i det passet och la undrar henne ganska snabbt. Ingen plan, ingen bra träning liksom.

Pass2: Skyddspass. Körde lite grundövningar ochd et gick riktigt bra! Hon har fått mycket bättre uthållighet och enligt mig var passet långt men hund orkade ändå hela tiden! Hon fick några fina gripanden i stocken och ja.. Jag är riktigt nöjd! Hon börjar helt klart bli säkrare i sig själv och att få gripandena på köpet är ju inget dåligt direkt, tumme upp!

Pass3: Lydnadspass. Bad min lilla publik bestämma moment för att det inte skulle bli lika oplanerat som förra gången. Gick hur bra som helst! Har inte kört linförighet på as länge men det gick ändå jättebra! Allt gick bra! Går hon så på tävlingen 10e april så kommer det inte vara några problem att få med sig ett förstapris hem! Rätt attityd, rätt fokus och rätt enegi! Toppen! Passet blev inte så himla långt men tyckte inte det gjorde något. Avslutade med några snabba lägganden och ställanden, gick sämre i början men blev bättreoch bättre! (Y)

Toppen träning helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0