En till fyrbent? Speedmetal hunden!

Har på senaste tiden varit något så otroligt valpsjuk. Helt galet? Jag har tittat på BCvalpar, WKvalpar, BTvalpar, chihuahuavalpar, mallevalpar och till och med funderat över schäfer? Huvudet är så laddad och fokuserat att jag inte vet vad som är upp eller ner och jag har ingen koll på priorieringar eller mål. Kände idag efter en kväll på agilitytävling att jag måste nog samla huvudet. Man kan inte ha hur många hundar som helst, punkt.
Vet bara inte vad det är med mig. Något inre behov av att ta hand om och pyssla om. Motivationssökande kanske?
Fick i alla fall en spark i arslet av mamma idag på lägret. Appellspår i Östersund, punkt. Imorgon blir det upp tidigt för att fara ut och lägga spår! (Blir nog en deltagare i kennellägret och inte åskådare som det först var tänkt.)
Vi kör på jag och bruningen, vi ha MYCKET kvar att ge. Söket lägger vi på hyllan tills 2012 för att hinna med oss själva.
Agilityn vet jag inte hur det blir med efter att planen om debut i helgen gick åt skogen på grund av löp. Måste kolla mer på det där. En lydnadstvå ska vi också hinna med innan vintern kommer, och ett förstapris med förhoppningsvis ;)



Ska börja kolla kullar för 2012 och vara noggran "för första gången". Inge mer spontanköp här inte, ska göra mitt yttersta för att hålla mig i skinet ;) Nog för att tålamod inte är min bästa egenskap..

Ibland måste man ta sig samman, så är det bara. Den här branschen är klurig som fan som ni säkert vet och ibland känns det meningslöst att leta, analyserna och fundera en massa eftersom man ändå aldrig kan veta vad man får. Hur bra än föräldrarna är och hur bra allt än verkar så blir det inte alltid som man tänkt sig. MEN man får väll göra vad man kan för att pricka in superhunden.

På önskelistan för 2012 står i alla fall:
En galen speedmetal hund!

Kommentarer
Postat av: Tinan

Sant är i alla fall att det blir BC eller kelpie.

2011-07-25 @ 21:23:17
URL: http://tinalinnea.blogg.se/
Postat av: Carro

Goo Tina Goo!!! :D

2011-07-25 @ 22:20:17
URL: http://fabuloustervueren.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0