Min fina Rikard! Min fina Ninja!

Min fina rikard, skickade en bukett till mig :') Älskar min fina kille! Finns ingen bättre!


Trevligt samtal med mamma fick mig nästan tårögd! Diskuterade Ninja.. GUD vilken fin hund jag har fått tag på. Helt otroligt efter allt slit i över 10 år med hundar med olika former av problem, hundilska, barnrädslor, brist på självförtroende, stress, för stort ego, reserverad, envishet (negativa delen av de) och inte minst koncentrationssvårigheter. Allt detta har lärt mig massor och hjälp mig mycket i min senare hundhållning. Känner att dom tre tidigare hundarna jag haft gett mig den bästa start möjlig för mitt liv som hundälskare :) Tack Bella, Kiela och Nicca.
Ninja var den första hunden som jag aldrig behövt träna "den tråkiga delen" med (inkallning, hundaggrisivitet osv), helt otroligt skönt, känns som att någon belönade mig med en kelpie!
Ninja var hunden som hade sociala puss problem som vi snabbt fick ta tag i, räcknar dock inte in dem i "den tråkiga delen" (även om de var grymt jobbigt var det betydligt roligare än hundaggrisivitet). Hon hade även lite problem med ljud, vissa folk och stora koncentrtionssvårigheter! Hon bodde hos mamma i 6 månader medans jag (enligt reglerna) gick i skolan. När jag fick lov blev det träning träning träning.. som gick skitdåligt, gick inte framåt alls någonstans - virrhönan Ninja var i sinnet fortfrande 8 veckor.. I september gjorde vi ett rätt random MH, inget super bra, inget värdelös - utom vår 4 på skotten.
NU är hon tjejen med stort T. Klarade de inoffeciella räddningsprovet, alla delar vi gjorde (ljud, underlag, möker osv) helt utan problem och gjorde dessutom sitt bästa sökpass någonsin någon timme efter! Hon har utvecklats grymt mycket hela tiden och jag kunde inte varit nöjdare. GO KELPIE, GO NINJA <3 Sökhunden, Agilityhunden, Lydnadshunden, Freestylehunden, IPOhunden (haha) och bäst av allt pusshunden! 


Bästa Ninja!


Kommentarer
Postat av: Carro & Livor

Go Ninja!!!!!=D

2011-01-18 @ 20:01:46
URL: http://fabuloustervueren.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0