Jag hade en plan..

Jag hade en plan men ja.. Blev inte riktigt som jag hade tänkt! Nu ska jag planera våren, skulle behöva planeringshjälp av Sofie Duktig Heidenvall..!

Gick ut och körde lite lydnad med Ninja och insåg att vi måste lägga om hela träningen! Kontakten är heltborta och mormorhunden har de slöaste tempo(!?), frustationsnivån är hög just nu! Dags att matte tar sig i kragen och skärper till sig! Måste skaffa mig mål och motivation.. eller mål har jag men ja.. Måste få en plan!

Träningen idag:
Apportering
- Gick först jättebra tills hon fick för sig att apportbocken var grymt äcklig.. (?) Blev inte bra alls men efter ett tag tog hon den i alla fall och kom in med den. La bort den sen för jag orkade inte bråka.
Ställande - Går alltid bra. Hon har börjat tagit mellan 1-2 extra steg, vilket jag inte uppskattar, men idag gick det bra. Dock inte den minsta glädjen i arbetet..
Läggande - Går också bra men glädjen saknades helt, hon gör de och hon gör det rätt men humöret var någon annan stans idag. Hmm..
Fotgåendet - Okoncentrerad och ofokuserad. Ingen kontakt alls.. Ska lägga om träningen helt för att få tillbaka viljan och glädjen.
Inkallning - Gjorde två fina inkallningar, utan att sakta av (hon har börjat med det sen vi började med ink. m. ställande)



SOM SAGT en PLAN is needed! Hatar vinter just nu, inge kul att vara ute och träna i -10.. Blir allt man kan träna inne ett tag nu innan mötet med Sofie! YOU GOTTA HELP MEEEE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0