Sågad..

Började dagenhelt okej! Humöret på topp och taggad, trotts att dagen började 8.30 med matte och efter det historia! Går en promenad i snöoväder på morgonen med Ninja, äter god frukost och drar mig bort mot skolan. Blir stoppad i dörren av min "kära" gamla lärare Per. Skickade mitt personliga brev till honom för granskning då jag vet att han är duktig på sånt!

- Vill du verkligen att jag ska göra det här säger han och ler.
- Ja? Säger jag. Aannars hade jag väll inte skickat det åt dig?
- Okej säger han och ler. Vi går upp på hans rum och här börjar sågandet. Han sågade hela brevet TOTALT. Inget var bra, inget var knappt okej. Men näst intill tårfylda ögonen bet jag mig i läppen. Orkar inte mer strul nu.. Visste ju att jag skulle vara tvungen att fixa om allting innan träningen. *Suck* Går ner på mattelektion men stressen av arbetet gör att jag inte kan koncentrera mig alls. Håkan min lärare ser undrande på mig med sorgsen blick när jag lägger ihop böckerna långt innan lektionens slut.. Håkan vet hur jag blir..

Samlar mig tillräckligt inför historian för att kunna försöka lyssna på jordens tråkigaste föreläsning om Gustav Adolf.. eller något? Tillslut blir det i alla fall lunch, går hem och lägger mig i sängen med finaste pärlan och tar det lugnt ett tag. Äter god lunch och ger skolan ett nytt försök. Blev en lång eftermiddag med dålig motivation till det mest. Orken räcker inte till skolmästerskap, koncentration och panik över plugg man måste göra..

Kommer tillslut hem och skriver som en tok på brevet då Mimmi ringer och säger att spåren i Skived inte är preppade - det blir alltså inget skolmästerskap idag. *Ännu mer suck* Går bort till skolan och skriver ut och lämnar mitt brev i alla fall. Träffar Fredrika i skolan *lycka*, hon berättar om hur bra mitt reportage var hittills och hur duktig och bra hon tycker att jag är.. Liten energiboost fick jag och första riktiga leendet för dagen sprider sig över läpparna.

Bestämmer mig för att rensa hjärnan och tar med mig Bästa vännen ut på en springtur i snöyran. Ett helt underbart pass med intervaller, styrketräning för Ninja och en spurt på 1,5 km som avslutning på allt. Var ute i 45 minuter, HEELT slut i heeela kroppen! Har aldrig gått såhär bra på en joggingtur med Ninja! Så otroligt nöjd.

Nu sitter jag här med godaste kvällsfikat ever, mackor, yoghurt, äpple, te, juice och körsbärstomater (och en liiiten skål med godis), MUMS säger jag bara!


Håller på att kollar igenom bilderna från fotograferingen med Julia och väljer ut bilder jag vill ha.
Helt galet vad fina bilder människan tar, du är en stjärna Jullan <3 Puss på min fina Ninja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0