Livet leeeker!

Idag är en sån där dag som man bara hoppas aldrig sa ta slut, vara förevigt liksom. Klev upp klockan sex och drog på mig dragstället. På med joggingskorna, fick ett skavsår igår som jag hoppades inte skulle kännas. När jag kom ut visade det sig att, även om jag var grymt taggad, skavsåret gjorde alldeles för ont för att kunna springa med. Så med en taggad/frågande kelpie vände vi och gick tillbaka in. Hämtade en stor flaska och fyllde den med vatten, kopplade fast den i en lina och kopplade sedan fast den i Ninja. Något skulle hon allt få göra, tänkte jag! Weightpulling light version! Hon tyckte det var jätte roligt och travade stolt runt promenaden med flaskan släpandes bakom. Duktig tjej! Grymt stolt över att hon kommit över ännu en rädsla - att dra något bakom sig. 

Kom hem och tog en välförtjänt dusch, slappade framför tvn och gick sedan vidare till skolan.
Möte med Anna-Karin stod på schemat sen blev det hem en sväning innan man skulle tillbaka igen! Svenskan kändes minst sagt onödig MEN, Janne är Janne och klassen är klassen så! Träffade även Johanna och Ewelina som jag mig en riktig energiboost med sin goda inställning, tack!

Drog mig sedan mot matsalen med Emma. God mat och gott sällskap! Under lunchen fick jag ett grymt roligt erbjudande, känner mig supertaggad! Sprang upp till Fredrika på tredjevåningen och berättade och fick uderbar respons! Underbara ord från henne och AnneLi gjorde allt mycket lättare!

Var så otroligt glad och nöjd så det kändes NÄSTAN inte alls jobbigt att veta att jag skulle sitta på historia-/matte
lektion i 4 timmar under eftermiddagen! Historian gick awsome, ganska okej den där lärarpraktikanten.. eller nej.. Jag må vara glad, men man ska inte överdriva. Han är världens torris! Sofie jag saknar dig! *Turiskyoghurt*
Matten var självklart dryg men jag tog mig igenom den och gjorde några uppgifter!

Som pricket över i:t så har det varit superfint väder heeela dagen!

.. Det här kanske inte låter som en speciellt bra dag för någon annan, men känslan av lugn och lycka i hela kroppen hela dagen är oslagbar! Även om mycket ligger och försöker tränga sig igenom så gäller det att njuta medans man kan! Känns i alla fall grymt nice att vara GLAD!

Ikväll blir det plugg, mat, mys och reportage skrivning!
Får se om det blir lite klickerbus med Ninjan, annars sprängs hon väll! ;)

/ Tinan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0