Fysträning? Fysträning!

Efter att ha ätit en god middag (köttbullar, potatismos, brunsås och kokta sommargrönsaker) funderade jag över dagens aktivering av bruningen! Eftersom jag inte känner mig tillräckligt kry för att ta en dragrunda så fick det bli weightpulling för Ninjabus. Kopplade på tre petflaskor med vatten och börajde vandra iväg. Hon fick gå i skritt en bra bit och dra. Gör hon itne de så rusar hon abra iväg och tänker bara JOBB JOBB JOBB och glömmer matte lite. Tror även att det ger betydligt mer om hon går i skitt jäntemot tex. trav. Verkade inte vara några som helst problem i vilket fall så bestämde mig för att ge henne en utmaning. Placerade ut hund och flaskor i snön och gick ner och runt en korsning så närmsta vägen till mig skulle bli genom all djupsnö. Mycket svårt tyckte kelpien som mest stod och skrek. Ropade och hejade men nej.. Skrik, skrik, DÖDSSKRIK! Mes, tänkte jag och gick ut och mötte henne. Då jag kom fram och skulle hjälpa henne lite upptäckte jag att det var otroligt tungt! Hjälpte henne lite och j*vlar va hon tog i! Stod i selen och drog för sitt liv! Efter 20m snöpulsning+flaskdragning så var vi framme vid vägen. Mycket nöjd liten kelpie skrek nu igen, dock av glädje denna gång ;) Stolt, stolare, NINJA! Måste erkänna att jag kände mig ganska stolt själv med! Nu ligger hon utslagen på golvet.

Pratade även länge med både mamman och pappan och har kommit fram till att jag faktikst mår riktigt bra just nu! Och det blir ju inte direkt sämre för att man ska få åka hem till Sollefteå och bara göra massa kul grejer! Underbart, bli även en sväng till Sundsvall för att hälsa på folket där! Kanske även hinner med något sökpass med sökmorsan och sökBerit!

Nej nu blir det lite matteplugg innan man ska hoppa i säng!
Ha de bra! ..psst, jag får lov imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0