Uppletande & Lydnd!

Gårdagens lydnad måste jag bara berätta om!

Först och främst Moggie - Hon växer och växer för varje dag som går! Svängarna blir tightare och rumpan hänger med mer och mer. Tempot har hela tiden varit vårt problem i både apporteringarna och inkallningarna. Igår vet jag inte vad som hände men första inkallningen bara dundrade hon fram och satta sig superfint framför (hakan befann sig vid det här laget på backen). Gjorde några fler med nästan samma fart och fortfarande betydligt snabbare än någonsin tidigare. Sedan över till apporteringen.. Hunden som hatar apportering och apportbocken sprang igår glatt ut, hämtade den, och sprang malligt tillbaka och visade både mig och Rikard hur fin och duktig hon var! Man blir så underbart glad när något sånt här bara släpper! Hon har förändrats huuur mycket som helst och för varje dag som går så släpper något, finaste Mogg!
Till sist Ninja - Ninjan bus. Min stjärna. Igår var det en sån här träning som jag bara knappt kan hålla mig från at börja gråta. När man från början hade en hund som mest tyckte träning var jobbigt.. Svårt och konstigt. Hon har gått från att gå med huvudet ner och med sackande tempo till att nu gå med bestämda, förväntansfulls steg och med fullt fokus på matte. Morrar och skäller när hon märker att hon slarvar eller vill att något ska hända.
Rutan börjar få form.. Också säger vi inget mer om det ;)
Ikallningarna med ställande ger en rysningar - fullt fart, sänkt huvud och galet fokuserad blick.
Fjärr - förutom Ninjas charmiga headbangs så är det klockrent.
Apporteringen - har typ aldrig varit något problem.
Finaste Pinglan!

Idag blev det ett spontant uppletande på kvällsprommisen! (Ruta/Korridor 40x15m)

Rex
- 4/5 föremål (bröt efter 4e för att tempot var underbart, och för att han hade jobbat så fint och hade den svåraste kvar och vill inte riskera att "misslyckas" på sista).
Moggie - 4/5 föremål på sitt (med mig iaf) första uppletande. Superduktig tjej som letade och letade och kom in med föremålen! Riktigt överraskad och supernöjd med hennes arbete. Valde att avsluta efter 4 föremål.
Ninja - 4/5 föremål. Jobbade på riktigt bra men fastnade lite där första föremålet låg. Riktade om henne och då släppte hon det direkt. Avslutade efter fjärde eftersom hon jobbat på så bra och tagit alla komandon fint, i rutan och vid min sida.

Som ni förstår så fanns det ett föremål kvar ute i rutan när Ninja var klar, det sprang Rex få fint ut och hämtade när han kopplades lös ;) Härliga killen!

Nöjd nöjdare nöjdast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0