Nedräkningen har börjat!

Har hänt en hel de (nu igen)! För det första så fick vi huset och ska åka och skriva på kontrakt ikväll! Vi kommer flytta in 1/11 och självklart är de de vi räknar ner till! Så om inget knas händer idag så flyttar vi in i ett litet hus på drygt 60 kvadrat med en egen liten gård 1 november :D Galet underbart! Väldigt gulligt litet hus som passar mig och resten av familjen superbra! Ska försöka ta lite kort ikväll när vi är där!

Förövrigt står det ganska jättestill med företaget just nu då jag måste vänta på utvärdering av praktik och praktik. Mycket nödvändigt men man vill ju bara igång igång igång (á la Tina). Har i alla fall mycket tid på mig att planera logga, marknadsföring, kurser osv.

På jobbet gör jag strålande framsteg, har trottsat min största rädsla - SYRSOR. Eftersom vi säljer sysror som mat till ödlor (och ibland för uppfödning) så måste man ju fånga dom.. Kan säga att det tar väääldigt lång tid att fånga 30 syrsor med pincet! MEN igår tog jag i min första sysra (efter att ha haft sammanlagt 9 veckor praktik och tre sommrars sommarjobb)! Och.. När man väl inte är rädd för dom är dom rätt roliga :D haha! Man får en typ adrenalinkick och kan inte låta bli dom! Nu när jag berättar det känner jag mig rätt äcklig men aja, kicken räcker bara över en dag så håll er lugn ;)

My new best friends, haha!


Igår skickade jag även iväg en lite pressent till Matilda, tjejen jag tränat drag med på distans! Duktig tjej som har lärt sig massor och varit grymt duktig fast vi tränat med typ 26-60 mils avstånd.. Duktig tjej som äntlignen fick lite belöning för hårt arbete :D (Sen berodde lite av de hela på ÖDET, jag lovar). Den har inte anlänt än som tänker inte berätta mer ;)

Sen måste jag ju än en gång skryta om min fina pojkvän.. Kom hem igår med fruktansvärd huvudvärk. Hoppade ner i soffan och såg på tv, orkade seriöst inte gör någonting. Och vad berättar killen då jo - Att maten är klart, disken är diskad, tvätten är vikt och att han går ut med hundarna. What more can you ask for? Skatten min <3

Ska väll skriva lite om vovvarna också! Moggies träning går framåt och ja, hon kommer behöva sin tid men det kommer bli mycket bra! Ninja har flugit fram ljusår i lydnaden sen Moggie kom! Har börjat träningen med framförgående, går finfint! Inkallning m. ställande är så snyggt att jag knappt vågar titta! Friaföljet är underbart och odjuret skäller/morrar i vinklarna av frustration att hinna med! Min bruna <3 (...Kanske dags att starta igång rutan igen?.. Min största fiende, haha!)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Längtar tills jag får öppna paket :))

2011-08-25 @ 10:14:58
Postat av: Matilda

Längtar tills jag får öppna paket :))

2011-08-25 @ 10:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0