Säsongens första två spår!

Två fältspår (7-10cm gräs), helt rakt, 30 minuters liggtid, lite blåsigt och strålande sol!

Efter första spåret hade vi kommit över den äckliga selen och hon spårade faktiskt jättelugnt och fint. Koncentrerad och allt. Jag ska tillägga att vi innan detta lagt två spår, var av ett blev hysteriskt springspår och det andra totalt kaos då det låg äckliga konstiga godisar i spåret och en stor Rikard gick bakom oss.
MEN som sagt idag höll hon fint tempo och var fin och konsentrerad. 50 minuter senare gick vi vårt andra spår för dagen, något längre än det andra och undertiden jag hade väntat hade några kråkor hittat de små godisarna jag lagt ut men Ninja löste det fint! Flackade lite men var målmedveten, det blåste som sagt en del så kan berot på det. Är för stunden glad att min hund ska bli BRUKSspårare och inte IPOspårare, haha, målet känns lite närmare då ;)

Riktigt nöjda traskade vi tillbaka hem och nu sitter jag och skriver rapport och avelsarbete!

Träffade btw Laila Rasmussen och hennes kelpie Izac, en riktigt stilig working kelpie! Blev en liten pratstund och om jag inte var det innan så är jag så grymt sugen på att skaffa en till hund nu! Har så mycket energi, vet inte vart jag ska stoppa den! Rex har gjort illa baktassen så han måste vila.. Stackar lilla Ninjan får träna hela tiden, eller hur? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0