RUTAN & Lydnads kl.2

Funderar över träningsframtiden för mig och Räserråttan. Har anmält mig till två lydnads 1or nu och hoppas på ett LP1. Har ju satt LP1 som mål för att få tävlingsvana.. Men vill ju samtidigt gå vidare, hihi! Finns bara en sak som håller oss tillbaka i 2an.. RUTAN, denna ruta.. Får bli ett snack med coachen för att planera inlärningsmetoder.. Tålamodet är inte min bästa vän och jag vet ju att man måste ha en hel del av den varan när det gäller rutträning ;) MEN, det ska nog gå! Känns skit kul att komma viiidare, eller ja i alla fall komma någon vart! Super kul!

Platsen sitter, frittfölj helt okej, apporteringen sitter, fjärren sitter (stilpoäng för räserråttans headbangs!), sändande med ställande.. sitter inte, hopp över hinder sitter och helhetsintycket är såklart också på topp ;)
Funderar på att anmäla mig till en tvåa i juni? Bra idé? 

Har planerat rapportsträcka på golfbanan till mig, mamma, Berit och Råttan! Ca 700-800 meter. Har även planer på att köra minirapport/budföring uppe i skogen där det finns klippor och annat intressant, detta för att få hundarna att jobba och tänka lite (terrängvana inför svåra sökrutor, hihi). Får se vad morsan tycker, kanske blir båda om man  har tur, turbohundarna tackar inte nej! I höst blir det appellen och hoppas kunna starta någon lägre tävling också, sen vilken gren det blir återstår att se ;) Spår? Sök? Rapport? Hmm, drömma kan man ju :D

Taggar grymt för en vecka stäckad med hundträning i Sundsvall-Sollefteå-Härnösand! Sen blir det plugg plugg plugg nere i Strömsholm och Dragkurs i Mullsjö och Lydnadstävling i Jönköping! Hoppas bara hjärnan hänger med och håller ihop!

RäserRåttan Ninja !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0