Personal Trainer & Personal Motivator!

Japp, det är det som är tanken! Efter att ha tränat de mest underbara människorna till att bli stjärnor på drag så kan jag inte sluta. Jag har startat ett projekt som kommer att dra igång när skolan lugnat sig lite (tar studenten den 1 juni). Jag blev fast när jag insåg vilken kick man får av att hjälpa andra, hitta lösningar! Jag brinner för att motivera folk att våga, skapa mål som inspirerar och mål som får folk att utvecklas. Jag tycker att det är lika viktigt att träna föraren som att träna hunden och därför kommer jag att, inte bara träna förare+hund (personlig tränare) utan även förare (persolig "motivatör"). Självklart kommer jag att jobba med självkänsla som personlig tränare också men där är det mer träningen i fokus medans som personlig motivatör jobbar jag mer hos föraren. T.ex. personer som kört fast eller inte riktigt vågar ta steget att tävla. Att motivera, inspirera är något jag tycker är kul och otroligt viktigt. Vem skulle kunna träna, tävla eller vinna utan motivation och inspiration?

Jag riktar inte in mig på någon speciell ålder, sport eller liknande vad det gäller PM, men som PT måste jag ju ha kunskap inom sporten. Jag är ingen instruktör (men planerar att bli så fort jag får tid och möjlighet) men jag själv har hållt/håller på med lydnad, agility, freestyle, spår (vilt & bruks), sök och drag. Grunder inom det mesta kan jag men är duktigast på lydnad, freestyle och drag framför allt.

Detta är något jag vill utveckla men kommer att börja träna ekipage redan i sommar/höst. Vi kommer att träffas, maila, ringas, smsa och lösa problem som kommer upp och hitta tekniken som passa just oss bäst! Jag ska göra mitt bästa för att hjälpa ekipagen att nå sina mål och hitta nya. Letar fortfarande ekipage till de olika "tjänsterna" så hör gärna av dig om du är intresserad!


Draggruppen som startade allt.

/Tinan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0